Magproblematiken fortsätter

"Nu kopplar jag telefonen till dig, kommer nog tillbaka om en timme ungefär". Det var vad jag sa till receptionisten innan jag åkte till vårdcentralen. Det blev en lång timme....

Fick remiss på vårdcentralen för att åka in till akuten. Blev sittnas/liggnas på akuten i ca 4 timmar. Trött och uttråkad. Plågad med provtagning. Klämd på x 2.
Idag har jag fått lämna "anamnes" tre gånger, en gång på vårdcentralen och två gånger på akuten. Tre olika doktorer har klämt och känt och kliat sig i huvudet känns det som.

Har fortfarande lite ont, lite värre än tidigare idag. Ordern jag fick när jag lämna akuten var att återkomma imorgon bitti om jag fortsatt hade ont. Som det är nu borde jag ju faktiskt åka in. Men det känns på nåt sätt "onödigt". Doktorn spände öga i mig och sa "tänk inte tanken att du stör eller att det är onödigt, kom in om det gör ont!".
Detta var doktorn nr 3. Denna doktorn log också stor och spände öga i mig och sa hon inte borde lita på mig eftersom jag är sjukvårdspersonal. Kändes som hon mena att jag slätade över mina problem lite granna.

Jaja ny morgon imorgon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0