Kupefilter

Idag har jag och gubben försett våra bilar med nya kupefilter. Mitt var mer än välbehövligt att byta.
Jag försökte på egen hand först. Skruva isär halva bilen kändes det som (man behöver inte skruva loss nåt allt egentligen) för att se vart skiten var. Skruva tillbaka skiten och överlämnade jobbet till gubben. Gjort dock ett tappert försök. Gubben min fixa loss det ganska lätt och när han fick ut det skanderade han "Fyfan va äckligt!".
Men nu är det fräscht =)
Att få tillbaka filtret va en historia för sig. Fy fasen va trångt det var. Känns som att varje gång vi ska fixa nåt med Toyotan får man plocka i sär halva den för att komma åt det man ska.
När gubben bytte filtret på sin bil gick det på mindre än 5 min, plocka bort, ta bort, sätta i och sätta tillbaka. Volkswagen vet vad de gör de ;)

I alla fall. Fick mig en oväntad överraskning när jag började leta efter kupefiltret. Precis framför kupefiltret hitta jag en CD skiva... Kupefiltret är beläget bakom handskfacket. Min första tanke var att det fann en "lönngång" eller öppning från handskfacket som förklara CDns placering. Men icke! Någon har alltså tryckt upp en CD med fodral under/bakom handskfacket! Vem har kommit på den iden?? Hårt som fasen satt den också.

Var tvungen att provspela skivan för att se vad det var för nåt. En salig blandning vill jag lova från forna tider vill jag lova. Börjar med att Robert Gustafsson imiterar Tony Richardsson på en idrottgala för några år sedan. Där efter följer låtar som "fånt ja en körv höpper ja i älva", "Far jag kan inte få upp min kokosnöt", en låt med gruppen The pojksnopps, "Hönan agda", "Gunga med mig" och mitt i allt kommer en "seriös" låt i form av "Det vackraste".
Detta var alltså vad som roade mig och mina kompisar runt 05-06 när vi var ute å "cruisa". Man får verkligen flashback från tiden med en kompis man inte ser av nu för tiden...

Kommentarer
Postat av: Maria

Kupéfilter? Byta?! Hmmm... Finns nog fler äckliga filter i världen. Har en golf så kanske det går lätt ändå? undrar vart det sitter

2011-05-15 @ 09:04:24
URL: http://fyratjejerifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0