Kräfta vs blekfis

Visst är det underbart när våren kommer och solensstrålar tittar fram och lockar ut människor ur sina vinterkokonger. Folk springer ut i sina trädgårdar och påtar eller träffas över en kopp kaffe i solväggen.

Jag avnjöt solens strålar hela gårdagen. Satt och samla alla strålar jag bara kunde. Kände hur solen tog i ansiktet.
Idag har jag sett resultatet av solens strålar. Näsan är röd, likaså pannan. Bröstkorgen är ljusröd och kliar nåt så in i h*****e! Detta är baksidan av solens strålar. I alla fall när man kombinerar dem men en Linda som är ljushyad och har en rödlätt hårfärg. Samma misstag varje vår.

Gissar att jag resten av sommaren kommer kleta på mig massa solcreme och därmed inte få nån färg alls. Är nojig för detta med att bränna mig. Därav är jag lite solskygg också. Njuter av det tills jag blir lite bränd och sedan blir jag solskygg resten av sommaren.

Funderar över vad jag ska prova för solskyddsfaktor i år för att få färg men inte bränna mig.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0