Chock

Snart har natt nr 1 avverkats relativt smärtfritt. Gott med sånna nätter (*peppar peppar* är trots allt några timmar kvar). Hoppas på en till.

Kollade på facebook en sväng via mobilen. Fick se att många skrev till en gammal klasskompis till mig hälsningar om att de tänkte på honom. Började fundera lite smått över vad som hänt. Såg hans föräldrar förra veckan här på sjukan. Reflekterade lite snabbt och tänkte att killen nog fått ett skov av sin chrons och sen var det inget mer med detta.

Fick inte riktigt detta ur huvudet med vad som kunde hänt med honom. Kollade då senare på facebook igen och får se en annan klasskompis status som får mig och tro att hon är gravid och kolla alla kommentarer *nyfiken i en strut*.  Hon har då frågat i kommentarerna en tredje klasskompis vad som hänt killen. Då får hon svar från en att han har gått bort..... Då blev jag chockad å lite ledsen i själen. Såg att man skrivit till en anhörig till honom att de tänker på dem och skickar styrkekramar.

Tydligen hade man i februari upptäckt att han haft cancer och för någon vecka sedan fått reda på att cancern spridit sig i hela kroppen.

Känns så hemsk. Min sambo och han har haft en hel del kontakt och vi har träffat honom ute flertalet gånger senaste för bara någon vecka sedan. Känns ofattbart att han var så sjuk när vi såg han sist och vi inget visste och att han nu vandrat vidare..

Usch och fy!

Vila i frid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0