57 kvar

Har varit lite dåligt på att rapportera hur det går med sluta snusandet. Det går bra om jag får säga det själv. Har mina dalar. Typ hela helgen som passerade... På fredagen så passerade jag en kvinna på väg ut en affär med två dosor av "mitt" snus i handen. Det utlöstet ett oerhört sug. Kunde nästan känna smaken i munnen. ;)

Men jag har inte trillat dit ännu. Och jag hoppas innerligt att jag inte gör det heller. Vill bli kvitt skiten. En kollega till kort på mig och henne på en fest för ett tag sedan. Jag har lagt av ett stort leende utan besvär. Har inte velat göra det sedan jag började snusa. Nu ler jag mer än gärna. Och varför skulle man inte nu när man inte har skit under läppen som man vill bespara andra människor åsynen av.

Igår trodde jag att jag skulle gå åt. När jag kom te jobbet svor jag till min kollega. Hade glömt pilla på ett plåster innan jag gick hemifrån (sömnbrist l/t nedsatt minne). Min sluta snusa kollega hade inte heller nåt extra med sig. Oj vad jag gick och tugga på allt jag hittade igår. Inte bra, inte bra... Men det var gött att komma hem och klistra på ett plåster vill jag lova.

Idag klistrade jag på det 29e plåstret. Dvs att jag nu har varit snusfri i 4 veckor *klappar sig på bröstet*.

Nu blir det en tur in till stan. Umgås med Sara och sedan hårklippning därefter jobb. Hoppas det är lugnt där jag ska vara så jag får vara med på sjuksköterskemötet.

Ha en fin dag i solen!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad jag vet räknar vi inte plåstren i med.rummet.... Utsätt dig inte för det igen, "låna" ett!

2011-03-30 @ 20:15:46
URL: http://fyratjejerifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0