Jordgubbssmul

Jag är himla nöjd med min nattsömn nu för tiden måste jag säga. Måste var takfläkten som hjälper till. Vaknar relativt tidigt (innan 9) varje morgon och känner mig riktigt utsövd. Dessutom vaknar jag så tidigt utan väckarklockan och det är inte illa. Men det är bra att jag vaknar innan klockan för den gör mig bara tröttare.

Idag har jag varit i stan en sväng. Fyndade ett par shorts och ett par nya badbrallor. Eller fynda och fynda det var ju inte rea. Två spontanköp som inte rensade plånboken totalt helt enkelt.

Hittade dessutom en snygg regnjacka (som visade sig vara ett helt ställ) som jag blev lite sugen på. Inte för att jag vill att det ska regna men det vore gött att ha en när det väl gör det och man ska till jobbet. Inte för det är många meter att gå men det är tråkigt att bli blöt...

Väl hemma slängde jag ihop en jordgubbssmulpaj. Gubbarna jag köpte för någon dag sen har inte blivit uppätna så jag tänkte gör jag en paj är den snart slut. Jag är ingen storätare av jordgubbar, äter det kanske 2-3 ggr per sommar "bara för att". Mina släktningar blir lika chockad varje år när jag säger att jag inte gillar gubbarna som släkten i övrigt dyrkar.
Enda gången det är riktigt gott med jordgubbar är när man äter dem direkt från plantan en varm sommar dag.
Jag gillar att plocka dem men äta dem avstår jag mer än gärna.

Duschen alldeles strax. Tidigt jobbpass imorgon. Tydligen så ska man förhöras om vad en vårdsamordnare gör då också... Chefen har nåt folk på besök som är nyfikna på detta...jag är inte lika intresserad av att bli förhörd men men är väl bara å bita ihop gissar jag :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0