Finne/Lipom/Aterom

Idag hade jag verkligen planerat för en hemma dag. Städa och röja ur garderoben. Blir dock inte det. Min faster ringde upp mig nyss. Visste att hon skulle komma hem till midsommar men hon är redan hemma så nu blir det en tur på stan tillsammans med henne och farmora. Hoppas innerligt att fastra inte jagar in farmor i provhyttar för då blir vi aldrig klara!

Hitta en "bula" i bakhuvudet nyss. Sitter nu och funderar på om det är en finne, ett nytt lipom (fettknöl) eller ett nytt aterom (ofarlig talgproducerande cysta). Det är väl bara att vänta och se hur det utvecklar sig.
Lipom är lite av en släktklenod. Alla tjejer/kvinnor/damer och en karl (jag vet bara en) på mammas sida har haft sådana. Jag tog bort min första när jag var 21 år.
Min mammas moster satt på jobbet hon och klia sig i skallen när hon kände nåt kletigt i hårbotten. Frågade kontorsgrannen vad det var för något och fick till svar att det såt ut som en smörklick. Hennes bara sprack helt sonika.
Mammas sprack också men innehållet krånglade länge fram och tillbaka innan den blev ordentligt tom och därmed kunde läka.

Börjar fundera på om denna jag nu känner är den som var minimal när jag var 21 så den inte gick att ta bort (jag fråga inte ens). Äh skit samma tiden utvisar.

Ha en fin måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0