Strawberries

Det finns just nu i massvis på min diskbänk. Sara och jag fick ihop 40 l, ~16 kg röda gubbar. En hink är "borta" redan. Sara´s gubbar befanns sig i den. Hon donerade den dock vidare. Så jag tvingade på henne lite utav de resterande 30 l men hon var svårflörtad :S
Så nu står jag här med närmare 30 l jordgubbar (har donerat lite till älsklingens farmor) och funderar på hur jag ska förvara dem.. Borde frysa in lite på stört.
Sen tänkte jag donera till min farmor imorgon. Älsklingen ville ha med till jobbet imorgon. Men 30 l jordgubbar är mycket! Betydligt mer än vad jag tyckte från början... Hmm.. Tror grabbarna har en kyl i garaget. Kanske kan få snika lite plats där tills imorgon i all fall..


Kommentarer
Postat av: Maria

Rå-rör till mos med socker och lägg i frysen i lagom portioner! Underbart gott till mellanlägg i tårtor, pannkakor och till våfflor och i morgonfilen och.... Gör man små påsar behövs inget konserveringsmedel då står den sig tre-fyra dagar i kylen.

2011-07-14 @ 09:44:43
URL: http://fyratjejerifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0