Strawberries part II

Sitter och funderar över vart jordgubbarna tagit vägen samt vad jag ska göra med de kvarvarande.

5 liter jordgubbar är nu rårörda (Tack Maria!). En del är i frysen, vi har alldeles för liten frys, de andra väntar på att bli transporterade till älsklingens farföräldrar.

1 liter jordgubbar är nu förvandlade till kräm

typ 2 liter är infrysta

9 liter ungefär är bortgivna

Några är uppätna.. Men det är fortfarande massor kvar.. Kanske 7-8 liter.
Tanken är att svärfar ska äta några ikväll, kanske älskligen också.
Sen ska jag spara några tills imorgon och servera med petit-choux för det är min älsklings favoriter.
Resterande ska placeras i min och älsklingens farföräldrars frys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0