Bugs

Ja, envisa infektioner så här på sommaren. Älsklings farfar är nu inlagd på sjukan. Tre specialiteter hade tydligen varit inblandade innan de bestämde vart han skulle bli inlagd. Kirurgen blev det.
Man får ju aldrig hela sanningen innan man följer med dem in till sjukhuset eller får reda på att de är där. Jag trodde att han skulle hamna på medicin, ev. infektion. Svår hosta och 39 graders temp. Inte trodde jag att det skulle sluta på kirurgen. Var helt säker på att det va lunginflammationen som inte blivit bättre trots antibiotikabehandling.
Kan vara den som spökar också men man vet ju inte.
Gubben ömmande tydligen såpassas rejält över buken när de palpera den att kirurgen inte var sen att ta emot honom och lägga in honom. En lungröntgen är förhoppningsvis gjord idag. Någon form av bukröntgen ska göras imorgon enl svärfar. Idag var han för uttorkad för att kunna göra den eller nåt sånt.

Aldrig ska de gamla få ha de lugnt och gött. Tre nära släktningar till dem har lämnat jordelivet senaste månaden så dera sinnesstämning är inte hög.

Nu är de bara att hoppas att gubben piggar på sig snabbt igen.

Dagen har varit bra i övrigt. Mycket söndagsmys.
Dock är jag GALEN på alla småkryp. De är överallt! Skulle vilja på i en dusch hela dagarna för att inte känna hur de kryper på mig. Har till och med spökkryp på mig, dvs jag tycker det kryper saker på mig HELA tiden fast det inte gör det.
Och en annan är uppvuxen på landet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0