Irriterande som fan!

När klockan närmade sig 19 och gubben fortfarande inte var hemma tänkte jag "nej, nu skiter jag i han och gör mat". Knallade ut i köket och möts av en sur jävla lukt. Köttfärsen som jag tinat stank surt! Jäklar så irriterande!
Bara att slänga sig i bilen och springa in på Ica och införskaffa ny köttfärs.
Man vill inte göra sånt när man känner att tiden redan sprungit i väg allt för mycket och att maten egentligen borde varit intagen för längesedan. Men men nu är maten i magen i alla fall.

Det som irriterar mig mest är att senaste tiden har köttfärsen varit åt skogen varje gång man kommit hem i stort sett. Spelar ingen roll om man kör med egenmald färs som enl etiketten ska vara mald samma dag som man handlar den. Idag gick det dock bra.
Är väl bara för mig att slänga resterande av de två kilo jag förs in i julveckan. För de paketen lär ju inte lukta nå angenämare än dagens...

Nu har jag fått gnälla klart =)
Strax snabb pussas med älsklingen sedan iväg till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0