Vårvärme

Har haft en riktig toppen dag idag. Var först på stan med Sara. Kikade runt i lite affärer. Var in till frissan så imorgon har jag tid för avfärgning och slingning av håret. Ska bli gött med lite mer förändring. Spännande att se hur man blir.
Var in till optikern och efterfrågade mina solglasögon, en av de jag blivit tjenis med ropade snabbt från "baksidan" att de var klara om 20 min när hon hörde mig. Gick då in och kikade i Duvan huset. Där inne började det tjuta nåt så fruktansvärt. Jag titta upp i taket och såg att det blinkade i röda lampor och tänkte "de där blinkar när det brinner" och strosade vidare när en röst säger "viktigt meddelande brand har utlöst i byggnaden, vänligen lämna byggnade snarast genom närmaste utgång använd ej hissen". Det vara bara att knata ut på gatan det. Stod kvar utanför och vänta för att se vad som hände. Brandbilarna kom i rasande fart. Räddningsledare gick in och kontrollera och efter kanske 15 min var det fritt att gå in igen.
Kikade klart i butiken och gick sedan och hämta solglajjorna. Så gött att kunna köra bil nu utan att få huvudvärk för man sitter och kisar. Att köra utan glasögonen och med vanliga solglajjor vill jag inte, ser ju inte skyltarna ordentligt då. Lite fattigare men glad i hjärtat =)

Tog oss en tur på Bergvik med. Avverkade en lunch. Pratade med en ytterst trevlig försäljare på en av de stora "teknikföretagen" angående abonnemang i allmänhet samt abonnemang och Iphone. Först blev vi dissade av en försäljare i den lilla butiken. Han titta inte ens åt oss och man ska då tillägga att vi var själva i den lilla butiken. Där förlorade han en kund.

Avverkade en stor blomaffär och möbelaffär på vägen hem också. Väl hemma hade jag fortfarande inte ro i kroppen efter allt gående så jag snörade på joggingskorna och tog mig en promenad till affären i det vackra vädret. Mycket bättre än att svänga in med bilen när jag ändå körde förbi. Skönt med en omvägspromenad ibland.

Nu står middagen i ugnen. Ost och skinkpaj. Ska bli smarrigt, hoppas jag i alla fall.

Trevlig måndagskväll!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är effektiv du!

2011-04-05 @ 08:18:27
URL: http://fyratjejerifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0