Middagstips

Vet inte om delat med mig av detta recept tidigare men om jag har gjort det så gör jag det igen för det är så förbannat gott ;)

Tacolasange 4 pers
500 g Kyckling
1 röd paprika
1 gul lök
1 broccoli
1 påse tacokrydda (går bra med fajitakrydda lika gott)
1,5 dl vatten
1 dl mjölk
2 dl cremefraiche
200 g Philadelfia
200 g färska lasangeplattor
1-2 dl riven ost

1. Strimla och stek kycklingen
2. Strimla paprikan, hacka löken och dela broccolin. Stek tillsammans med kycklingen några minuter.
3. Strö över tacokryddan.
4. Blanda ner mjölk, vatten, cremefraiche och philadelfia.
5. Koka upp.
6. Varva röran med lasangeplattorna avsluta med ost.
7. Grädda i 30 min i 175 grader

Detta är orginalreceptet som jag hittade av en slump i mormors Hemmets journal.
Jag tycker dock att det är nästan godare att göra röran till en sås och servera med färsk pasta istället. Men man måste absolut prova båda varianterna.

Smaklig spis om ni törs prova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0