Tacksam

Igår var jag ute på middag men några kollegor från jobbet.
En av kollegorna hade med sin dotter.
Mot slutet av kvällen så kom hon och prata om hur hon inte skulle
kunna jobba som oss.
Hur hon skulle ta med sig jobbet hem.
Vi berätta om hur man stämplat ut och lämnar jobbet där.
Men som vi sa att ibland kan man bära med vissa
patienter och situationer hem.
Men det påverkar inte privatlivet nämnvärt.

Vi pratade också om hur vi upplever att vi är bra på att
ventilera jobbiga saker på jobbet emellan oss.
Låter oss älta saker flera gånger om.
Vi sa även att vi är bra på att prata om vad som är jobbigt hemma.
Jag sa det är jag är väldigt tacksam över att jag
var på jobbet när jag fick beskedet om morfar
när han blev dålig, eller vad man ska säga.
Det är gott att veta att man har så bra och omtänksamma kollegor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0