Ronneby Brunn

Tidigt, tidigt i lördags morse begav vi oss nedåt i landet.
Jag och min älskade gubbe.
Målet var Ronneby Brunn.
Ett hotell... med SPA!
Både jag och älsklingen såg fram emot en stund i en bubbelpool.
Dock blev det inget bubblande.
Vi kom fram till hotellet först kl 1730.
Gubben var och gjorde lite affärer strax utanför Ronneby vilket drog ut
på tiden skulle man säga.
Om killen vi var till hade sagt att han bodde där han bodde
och inte i Ronneby hade vi hunnit bubbla.
Eller iaf kunnat boka ett annat hotell med bubbler.

Men jag är verkligen inte bitter för detta.
Vi var helt slut när vi kom till hotellet.
Det som gjorde att vi missade bubblorna var att hela
restaurangen var fullbokad så vi var
tvungna att gå ut för att leta reda på en restaurang så vi fick lite mat i magen.
Tydligen är inte Ronneby en nattstad.
Inte ens en kvällsstad.
Knappt några restauranger öppna vid 1730 snåret.

Efter förtären måltid var klockan 1900.
Då ville vi hitta till en kiosk.
Tjejen i kassan titta storögt på oss och fråga
"som har öppet nu?"
Det fanns en så vi fick skynda oss dit.
Vi fick oss en uppfriskande promenad iaf på kvällen.

Miljön runt hotellet är helt underbar.
Skulle vilja åka dit på sommaren oxå.

Gårdagen börja med hotellfrukost.
Sedan spenderades närmare 7 timmar i bilen
på väg hem.
Kan säga att jag sovit gott i natt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0