Det ena avlöser det andra....

Denna veckan har varit sjukt hektiskt.
Som jag tidigare skrivit så fick älsklingens farfar åka in akut
i tisdags med misstänkt propp i lungan.
På fredagen fick vi reda på att det inte var någon propp
utan en lunginflammation.

På torsdagen var det dags för en ny sjukling.
Min mor ringde tidigt och sa att mormor inte mådde något vidare.
Hade åkt på hög feber och trodde sig blivit
fästingbiten igen.
Jag tog mig en tur dit och kollade läget.
Möttes av en mormor som var svullen i ansiktet och hade rodnader lite
var stans i ansiktet och hårbotten.
Feberfrossan slog till och hon blev riktigt dålig.
Men hon ville då inte åka till sjukhuset utan tiden på vårdcentralen räckte.
Dock blev hon vidare skickad till sjukan och därifrån
inlagd på infektionsavdelningen.
Den kvällen fick jag inte mkt arbetsro. Mobilen gick varm i fickan.
Rosfeber/erysypelas blev diagnosen.

Nu är iaf båda på bättringsvägen.
Farfar ska få komma hem imorgon är det sagt.
Mormor får komma hem imorgon eller på tisdag.
Gott att de mår bättre i alla fall.

Mitt upp i allt har jag firat min 25:e födelsedag.
Kändes inte riktigt som man hade tid att fira detta
men nu har man gjort det i alla fall.
Nu är jag konstant trött så fort jag sätter mig ner och tar det lite lugnt.
Ska vara ledig till och med torsdag och det känns
välbehövligt minst sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0