Otäcka människor!

Somnade en stund (TVÅ timmar) förut när jag sträckte ut min onda rygg på sängen. Drömde om att jag jobba. Var en lite stressig dag. Jag hade inte hunnit städa ur två sängar för nästa patienter som skulle ha dem stod i korridoren. Den ena patienten hade akutpersonal bara lämnat i korridoren utan att säga till. Denna pat var dessutom en gammal klasskamrat till mig. När jag försöker få ordning på papper och sängar så hör jag hur de skramlar i korridoren. Två anhöriga va i fullfart med att dra ut en säng i korridoren till den andra nya patienten. Förklara för dessa att sängen inte är rengjord och ombäddad så jag måste göra det. Anhöriga blir jättearga och börjar gapa och skrika på mig och jag sväljer det med hull och hår. När jag återkommer med lakan och annat möts jag av att de anhöriga dragit ut alla kläder ur ett klädskåp i slussen och spridit runt sig. Ber dom att låta bli grejerna och låta mig göra mitt jobb. Får ytterliggare skäll. Och hot.... Jag biter ihop. Patienten står med svår andnöd jag jag slänger snabbt ihop sängen åt han. Åter igen skäll av anhöriga. De drar in doktorn i det hela. Jag tvingas bädda i ytterliggare en madrass. Denna madrass ska vara klädd med nåt läderöverdrag (lycka till med det på en plastad skummadrass). Där står jag och tråklar och anhöriga bara skällar. Säger till dem att lugna ner sig samtidigt som mina broar har brustit och jag tokgrinar. En kollega kommer fram och frågar om jag behöver hjälp. Tackar tacksamt ja och trär i madrassjäveln i läderfodralet..... Nu vaknar jag.

Lite sömndrucken kliver jag in på toaletten. Till min förvåning märker jag att jag har smink i hela jävla ansiktet samt på händerna.. Yes jag har grinat i sömnen!

Tur att dagpasset på jobbet idag inte var som denna dröm. Då hade nog min sambo fått hämta på psyket på vägen hem =) Dagen har varit omtumlande men långt i från så jävlig som drömmen.

Nu blir de middag, potatisgratäng och ungstekta kycklingfiléer som är baconinlindade (kronfågelns nya). Lite sent men så blir de när man sover bort två timmar av fredagsmyset!
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: K

Åh, hemskt att gråta i sömnen..det har jag också gjort. :( Jobbar du helg?? hoppfull

Anade att du visste haha, tänkte säga nåt flera gånger. :) :) :) Kramar från mig!!!!!!

2010-11-20 @ 09:27:14
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0