Blev bra tillslut

Det blev mycket krångel med klänningen. Nöjd och glad såg jag slutet när jag limmat fast alla "streck" på klänningen. Klänningen syddes in och överdelen fållades. När jag då provade klänningen rök alla streck. Limmet som var de bästa textillimmet som fanns lossnades. Då va jag smått tokig. Mycket extra jobb att behöva sy på alla streck. Men men det var bara att ta fram nål och tråd.

Sen fick jag en chock igår när söta E ringer kl 16 och meddelar att festen börjar 1730. Klänningen var inte färdigsydd då. Visst det var inte mycket kvar men man ska ju duscha, fixa hår och make också innan man ska på galej. Men jag hann. Vi var nog inte där till halv men vi var inte sist dit heller som tur var.

Det hela va mycket lyckat. Roligt att se hur många som har lagt ned sig med sina utstyrslar.

Oj nu är klockan mycket ser jag.. jobbet kallar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0