Underbara helg!

Har haft en riktigt toppen helg. Skulle kunna säga att helgen började redan på fredag morgon då jag återhämtat mig ordentligt efter mina två jobbnätter.
Började med en 55 min lång stärkande morgonpromenad sedan avnjöt jag frukost... Eller frukost å frukost det var en shake. Efter lite mys med filten i soffan så begav jag mig vid 10-tiden till Blomsterlandet för att shoppa blommor. Blev lite penséer, tagetes och en tobaksblomma. Sen på vägen hem passerade jag mataffären och shoppade lite, köpte med jord därifrån. Fråga mig inte varför jag inte köpte det på Blomsterlandet men men ibland har jag knäppa idéer och ska använda det jag brukar. Sen hann jag inte mer än hem förrän jag rensade ur den gamla jorden ur krukor och blomsterlådor för att sedan fylla på med ny fräsch jord och i med nya fina blommor =) Kändes riktig gött. Just det! Jag köpte faktiskt några smultronplantor med som jag planterade i en kruka. Nu börjar jag fundera på om jag ska plantera dem i varsin liten kruka istället och sätta de överblivna tagetesena i den stora kruka... Hmm...
Fredags kvällen avslutades med en god kycklinggryta och sedan mys med gubben framför "Så ska det låta".

Lördagen gick ganska så mycket i lathetens tecken. Gott med såna dagar oxå. Borde gett mig ut på en prommenad med motivationen var verkligen noll så det fick utebli. Hade tänkt grilla på kvällen och åkte för att handla kött å marinader. Väl i affären kom jag på att jag kanske ska ringa svägerskan och höra om de vill komma och vara med. Sagt och gjort. TYvärr skulle hon jobba men hon meddelade att söndag skulle passa henne och gubben prima =) Så där i affären beslutades att grillningen fick skjutas upp. Hade lite svårt att komma på vad det skulle bli för mat på kvällen men kom på att hemmagjord pizza är alltid uppskattat i mitt hem.
Så på kvällen bakades pizza som sedan avnjöts med god aptit =)
En tur med bilen tog vi på sena kvällen. Efter att jag kollat in filmen "Underbar och älskad av alla". Så sjukt bra film!

En lång sovmorgon vart det igår. Sedan blev det en liten promenad runt en helt underbar skogsväg som ger mig hemlängtan (hem till pappa).
Efter en dusch började jag och preparera för grillmiddagen med att göra sallad och städa bord osv. Vid 16 tiden dök matgästerna upp och det blev häng på altanen där gubben skötte grillen. Riktigt lyckat och sååå gott.
Måltiden avslutades med en amerikans cheesecake som var gjord på en färdig mix. Även den riktigt lyckad.
De åkte inte härifrån hungriga =)
Kvällen avslutades i soffan framför "Wallander - Blodsbröder".
När jag satt där i soffan inspekterade jag mina tånaglar. Till min fasa hittade jag en fästing mellan tårna! Usch å fy! Men nu är den borttagen och uppeldad. Bara hoppas man slipper Borrelia.

Riktigt go helg har jag haft. Nu väntar jobb i eftermiddag ska bli gött det oxå. Men nu ropar tvättmaskinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0