Lata dagar?

Har varvat jobb och lite utbildning från i lördags tills i torsdags. Jobbpassen har varit mastiga vill jag lova! Vissa dagar är man glad att man kommit hem över huvudtaget vill jag lova! Men det har ändå känts gott dessa sex dagar då två av dagarna har varit utbilning. Har varit ett skönt break från en stressig avdelning.
Ena dagen va de uppföljning i förflyttningstenik å andra dagen var det ALERT kurs.
Förflyttningstekninken är alltid lika rolig. Ledaren är helt underbar, riktigt synd att hon ska sluta inom en snar framtid tycker jag.
ALERT kursen var oxå riktigt bra! Väldigt givande. Både på det sätt att man lärde sig hur man ska tänka samt att man får inse va mycket kunskap man faktiskt sitter på! Måste få berömma mig själv lite granna faktiskt! =)
Nu har jag avverkat två av sju lata dagar. Om man nu kan kalla de två som varit lata.. Igår var det shopping med goa S och sen följde S med hem och lite senare slöt hennes M upp. Fika, middag, WII och Monopol gick kvällen ut på. Riktigt trevligt å uppskattat från alla håll.
Idag har det stått storstädning på schemat. Hela huset har gåtts igenom med dammsugare och skurmopp. Gött när det blir rent. Men som svärfar säger, "tre vuxna människor ska inte behöva låta de bli så skitigt!" och det är såå sant.
Har hunnit med att plantera lite nya blommor idag oxå samt en tur till jobbet då jag inte hunnit med att diffa schema men nu är de gjort, upp till schema gruppen att flytta mig om det behövs.

Imorgon bär det av till mor, bror å syster i Degerfors, måndag ska jag umgås m MG och på tisdag blir det MM som ska underhållas.
Så lata dagar vet jag inte om jag vill kalla denna lång ledighet...
Nu ska jag ta mig en kort promenad och posta ett brev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0