Kickstart å onödigt tidigt

Igår avverkades det första passet på
det nya viket.
Man trodde ju inte att man skulle
behöva slita så fruktansvärt som
man faktiskt fick göra igår.
Det var jag och en tjej till som gick
i samma klass som mig
som var de "erfarna" och "ordinarie"
personal.
Resten var vikarier som inte jobbat
så mycket eller inte på länge.
Det slet på en.

Svårt att somna som vanligt när jag kom hem.
Så jäkla drygt är det.
Men nåt som var ännu drygare idag var
att jag åkte till jobbet till 0645 för
enligt schemat började jag då.
Går till utbildningslokalen.
En mycket förvånad kursledare
tittar storögt på mig
och säg
"Oj, va tidig du var då"
Jag tittade nog lika förvånat
och storögt tillbaka på henne och fråga
om vi inte började nu.
Men fick till svar att så var inte fallet.
Kursen började kl 0800!
Drog en djup suck och gick upp till avdelningen.
Tog en kopp kaffe och kom sen på
att jag kunde fixa lite grejer jag inte hann
med/orkade göra igår kväll
på övertid.

Utbildningen har varit givande och jätte kul.
Imorgon blir det en dag till med samma utbildning.
Imorgon kommer jag vara där kl 0800
även fast schemat mitt säger 0645!

Over and out!
Soffläge resten av kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0