Osociala människa

Ja, så känner jag mig verkligen.
Har jobbat 2 eller om det är 3 helger i rad nu.
Betyder detta att jag får vara ledig denna helgen?
NEJ!
Denna helgen spenderas på en ny avdelning som jag gått
inskolning på denna veckan.
Avdelningen är intressant.
Upplägget är lite annorlunda mot min "hemmaavdelning".
Det är kul.
Man jobbar på ett helt annat sätt och det är
mycket mer socialt arbete.
Socialt arbete är svårt men kul.

Nästa helg är jag dock "ledig".
Ska bara vara på ett årsmöte där jag ska lämna över
stafettpinnen som personalansvarig till en ny förmåga.
Hoppas verkligen att denna person kommer in med öppna ögon och
tycker att det är rolig.
Jag tyckte det var roligt i början men nu på slutet har det varit ett helvete.
Efter årsmötet har jag tänkt dricka lite öl på puben (där jag varit personalansvarig).
Dagen efter styrelsemötet, dvs söndag, ska vi i gamla
styrelsen unna oss en avslutningsresa till Åbo.
Ska bli trevligt men jag känner mig lite kluven oxå.
Dels för att jag är sjösjuk och för att jag spenderat så lite tid
med gubben min senaste tiden.
Men jag är lååång ledig när jag kommer hem så det får gå bra.

Idag blir det storhandling och en låååång eftermiddags lur.
Natten som gäller på "hemavdelningen".

Efter den lediga helgen ska jag jobba 3 helgen i rad...
Livet som timvikarie är inte kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0