Städ

Usch å fy för att städa. Kan villigt erkänna att vi slarvar med städandet här i huset. Tre vuxna människor som är envisa och tycker att det är den andres tur att göra ditten eller datten. För ett par månader sedan röt svärfar ifrån och då tänkte jag äntligen blir de ordning på torpet! Vi storstädade hela huset och ack så rent och fint det blev. Men sen då?
Jo, veckan därpå städade jag, veckan därefter tvingade jag gubben att göra det. Men tredje veckan då? Jag tänkte att vi ska ju hjälpas åt men svärfar som som förstelnad. Jag städa till slut. Sedan glesnade det ut efter några veckor.

Ska mycket till för att karlarna här i huset ska ta dammsugaren för en sväng om. Själv tröttnar jag på att diska, städa, torka av. Torkar man av bänken så är den skitig efter nån timme igen. Hur svårt är det att ta trasan i handen och torka bort brödsmulorna? Tydligen väldigt.

Usch va gnälligt det blev så här dan före dopparedan. Men nu har jag i alla fall tagit en svängom med dammsugaren. Ska skura oxå. Men orkar fan inte slänga ut mattorna och skaka dem i denna kylan. Så jag kommer att tjuva. Gubbarna i huset kommer inte märka någon skillnad i alla fall =P

Snart blir de lite julmys hemma hos mormor och morfar tillsammans med dem två samt min morbror. Blir ju inte nåt annat julfirande med dem i år pga nattjobb. Men det är ju så jag vill ha det på sätt och vis.

Nu: Fylla skurhinken och dansa runt med svabben en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0