Jobbet

Igår natt så öppnade jag mitt skåp uppe på avdelning och fick därmed glädjande nyheter.
Ett stort vitt kuvert låg och väntade på mig. Öppnade och såg ett anställningsavtal och vid närmare titt var det till och med två.
En strecker sig från 1/2-11 till 20/2-11 och är en 80 % tjänst. Det var jag medveten om att det skulle se ut så.
Det andra var dock positivt överraskande. En 90% tjänst, det visste jag. Men gissa sluttiden förvånade mig. Jag hade fått höra att jag skulle få vik till 30/4 av en kollega men på anställningsavtalet var slutdatumet 2011-08-31!
Det var lite som en julklapp att öppna brevet och se detta. Känner mig lycklig och ganska trygg.
Efter 31/8 kan det inte var långt kvar tills man blir LASad om man inte redan blivit det då vill säga.
Framtiden börjar se ljusare ut =)

Nu är det bara att hoppas på att älskligen får vara kvar på sitt jobb efter sista april annars känns det som vi hamnar på ruta ett igen. Han känner sig orolig med tanke på en del sjukskrivning nu då magen krånglat och tror att han inte kommer få vara kvar pga detta. Hoppas verkligen att han "överman" förstod va ont han hade häromdagen när till och med han såg på honom att han va smärtpåverkad, det var dagen då han sedan hamnade på akuten.

Nej, nu ska jag kolla till lite dropp med ett leende trots att jag gärna skulle ligga hemma och sova just nu =)

Kommentarer
Postat av: Maria

Jippie jej! Nu är du fast hos oss för alltid!

Så blev det för mig - jag skulle jobba tills vik tog slut för att se mig omkring osv.Förlängt, förlängt och så en tjänst....

Nu vill jag aldrig flytta på mig!

2010-12-26 @ 08:38:50
URL: http://fyratjejerifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0