Dan före dopparedan

Framåt lunchtid åkte jag hem till mina älskade morföräldrar och min morbror (han bor inte där men bor där på jul bl.a.). Fikade lite och åt lunch tillsammans med dem. Pratade, skrattade och hade trevligt.
Bytte julklappar. Jag kommer ju tyvärr inte kunna fira jul med mammas del av släkten i år pga nattjobb och för lång resväg. Därför tjuvstartade jag hos dem idag. Vill ju få träffa dem och önska god jul och krama om dem.

Tyvärr blev inte kvällen som det var tänkt. Planen var att jag och älsklingen skulle åka till Degerfors och tjuvfira tillsammans med mamma efter hon slutat jobbet vid 19-tiden. Men magproblem ställde till det.
Mamma ville inte jag skulle åka själv i mörkret och kylan och hon tyckte det var bättre vi stanna hemma då älsklingens mage ändå krånglar så fort han får nåt i magen tyvärr.

Har precis avslutat ett lite längre samtal med mor nu. Och det känns faktiskt lite sorgligt i hjärtat att man inte är där. Skulle också få träffa hennes nya gubbes barn idag och det hade jag sett framemot. Även om jag är lite anti-jul så har jag av någon konstig anledning väldigt julkänsla i år. Imorgon blir det julfirande med älsklingen och hans familj och det blir trevligt. Men de skär i hjärtat när jag tänker på att jag inte får träffa mamma alls på jul i år. Men det blir lite dumt att åka dit efter man vaknat efter en jobbnatt.
Men vi ska åka dit en annan dag  och mysa i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0