Dag 8 – Ett ögonblick

Åh va frustrerande. Jag satt här häromdagen och tittade på listan och tänkte det ska jag skriva när jag kommer till dag 8 men just idag när dag 8 är här kan jag inte komma ihåg det!!! Jäklar så frustrerande! Jo, nu kom jag på =) Ska berätta om ett ögonblick som gjorde mig väldigt lycklig men på sammagång gav mig lite oro i kroppen inför framtiden.

Ögonblicket inträffade på 15 augusti 2008 runt 2320 tiden. Denna dagen hade jag på ett sätt väntat på men jag hade hoppats på att den skulle komma en vecka senare minst skulle man väl kunna säga. Jag väntade på att min pappa skulle hämta mig och sedan skulle vi köra vidare till degerfors för att åka till arlanda och spendera en vecka utomlands.

Jag och Thomas åkte runt i hans röda Passat, hade precis skjutsat ett gäng tjejer till krogen. Tjejerna va glada i gasen och en tjej frågar "Tompa är detta din tjej eller?". Både jag och Tompa undvek att svara på den frågan. Vi hade ju bara dejtat ett tag. På vägen tillbaka till de andra bilburna på Shell åker Tompa en liten omväg och helt plötsligt stannar han. Drar en djup suck och tittar sedan djupt in i ögon på mig och säger att han tycker väldigt mycket om mig och undrar hur jag känner. Varm i hjärtat svara jag att jag tycker väldigt mycket om honom också. Han undrar hur jag tänker om oss och jag visste inte riktigt vad jag skulle svara men sa "men om vi båda tycker om varandra kan vi väl ge det en chans, funkar det så funkar det annars så gör det inte det, känns de bra?". Killen sken med hela ansiktet. Från det ögonblicket har det varit vi i vått å torrt. Precis efter dessa ord uttalats ringde min far och meddela att han skulle komma om va 15 min och hämta mig.

Andra dagen på semester så frågade en observant pappa om Tompa va min kille och jag kontra med "hur så?". Jag såg ju att ni pussades bakom bilen men det kanske du gör med vem som helst...
Det var en riktigt jobbig vecka, trodde aldrig att veckan skulle ta slut och jag skulle få komma hem till Tompa igen. Men hem kom jag, otrevlig och trött efter ha drabbats av matförgiftning sista dagen på utlandsvistelsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0