Dag 6 – Vad är vänskap

Skulle nog ha läst igenom listan mer grundligt innan jag beslutade mig för att ta mig an den.

Vänskap bygger mycket på tillit. Man kan vara jätteolika som människor men kan man inte lita på varandra så brister vänskapen ganska fort. Man ska kunna säga vad som helst till en vän och va säker på att det stannar där och det inte kommer fram bakvägen så småningom.

Vänskap är när man träffar en person som det klickar med direkt, man skrattar åt samma saker, man kan roa varandra dygnets alla timmar alla dagar i veckan och när det skiter sig så ska man utan att behöva tveka kunna ta upp telefonen och ringa vännen som finns där och lyssnar och tröstar.

Men det finns olika typer av vänskap precis som kärlek.
Det finns vänner man har den vänskapen till att man bara ses på fest, den vännen man berättar allt för, den man har roligt tillsammans med. Har man tur träffar man en person som man kan ha på alla "plan".

Men tillit är det jag anser är den viktigaste byggstenen till en bra vänskap.

Kommentarer
Postat av: Maria

Fick lära mig på en tjejfest en gång:

En äkta vän är någon man törs gå till om man skitit på sig.

Jag har några få som kan få påhäsning, hahaha!

2010-12-12 @ 17:54:12
URL: http://fyratjejerifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0