Dag 25 – En första

Hmm, en första? Det är ju mycket saker man gör för första gången. Man möter en person för första gången, man gör en första dag på nya jobbet en gång, man pussas för första gången enbart en gång.
Men vad ska jag berätta för er om en första?

Kan berätta om när jag träffade min nuvarande älskling för första gången. Min kompis var helt övertygad om att jag och han skulle vara "the perfect match". Jag var inte lika säker. Hade avslutat ett mindre bra förhållande för ca 6 månader sedan som skadade mig lite grann. Jag tyckte nog därför att jag inte var redo för att ge mig in i något nytt. Men kompis höll inte med och hon var bestämt.

Kompisen gav killen min msn adress. Det ploppade upp en förfrågan som jag avvisade för jag visste inte vem denna person var med konstig mejladress. Senare berätta hon att det var han så jag lade till honom själv.
Vi pratade där om kvällarna under kanske en veckas tid. Och sedan möttes vi hemma hos vår gemensamma kompis och hennes kille för första gången. Jag föll som en fura direkt. Hans omtänksamhet, öppenhet och charm kunde jag inte mostå....

Ack så fel jag hade om att han aldrig skulle bli nåt för mig. Men en första blick på han ett par dagars msn prat var allt som behövdes för att ha skulle stjäla mitt hjärta. Dock tog det ett tag innan han riktigt fatta att jag gillade honom. För de kunde jag ju inte berätta ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0