Dag 21 – Ett annat ögonblick

Dessa jäkla ögonblick! Men hjärncellerna har jobbat och jag har kommit på ett. Jag är som regel inte speciellt blödig av mig. Men vid detta tillfället kan jag lova att jag blev det. Än värre är att det hela inte ens gick att missa av publiken som satt på typ 10e raden i publiken.

Ögonblicket var när jag tog min sjuksköterskeexamen. Vi satt där stolta och glad nere på scenen om vi hade tagit emot broschen och rosen vet jag inte men vi satt och väntade på att få lämna Aula Magna som nybakade sjuksköterskor. En bit in i cermonin så ska två av mina klasskompisar framföra en av låtarna. De börjar sjunga, mina tankar börjar snurra och helt plötsligt blir jag tårögd och börjar nästan grina! Helt oväntat. Satt där och bet ihop och försökte hålla mig. Bröt aldrig ut men tårar och hulkande men tårarna trängdes inne i ögonen.

Låten som fick det att brista


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0