Bitter

Igår började det snö utav bara den. Satt på jobbet och kolla på snöfallet och början tänka på hemresan och planerade om körvägen för att slippa oplogande småväga.
Det kunde jag ha struntat i för när jag väl skulle hem var inte de stora vägarna plogade i alla fall. Bilen krängde fram och tillbaka över körbanan. Fasens å trött man blir.

Snöfallet har fortsatt under natten och det snöar även en hel del nu. Jag hoppades att det idag skulle vara plogat på gatan hemma men icke! Blir så grinig. Först får man leta fram en bil som är täckt med 1 dm snö. Inte kul när klockan är 6 på morgonen. Sen ska man ta sig av gården som är täckt med ännu mer snö. Det gick bra som tur var. Det gick bra att ta sig fram på gatan hemma. Och man tänkte hoppas de plogat den lite större vägen jag kommer ut på men icke!
Sen kommer jag till en yttliggare lite större väg men inte den heller är plogad. Den var dock plogade vid hemresan igår kväll så det var itne allt för mkt snö på den. Längs denna vägen finns det en väg i samma storlek med den utanför mig gata. Denna var plogade igår när jag åkte hem och nu på morgonen var den plogad igen! Varför i helvete kan de inte ploga den utaför mig??!!
Stora leden jag sen kom ut på var plogad iaf, en halva, den jag skulle åka på så jag var nöjd. Men att sen möta cyklister på denna stora väg var en mindre hit. Inne i stan var det inte heller plogat. Jag fattar inte! De kunde väl röjt av ett lager iaf men inte!

Hoppas verkligen att de plogat undan bättre när jag ska åka hem för annars kommer jag att bli TOKIG! SKOGSTOKIG!
Hade säkert varit bättre plogat på vägen hemifrån min far (min far bor ute i skogen och där kommer plogbilen så fort snön börjar yra!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0