Dagen idag

Ytterligare en dag med utbildning. Idag var det dock om nyheterna i vårat datasystem. Vi ska numera bara använda ett program för att "registrera" patienterna och se till att de får en räkning hem efter ha fått den bästa vården av mig å kollegorna ;)

Fick sluta tidigare och med tanke på gårdagens yrselepisod bestämde jag mig för att strunta i träningen, bättre att var 100%. Blir dessutom gör andfådd av att bara gå lite fort så de är väl lika bra att vänta ut skiten ett tag till.

Men det jag skulle komma till. Utförde en "god gärning" när jag fick gå hem tidigare. Åkte nämligen och besökte min farmor. Har sagt till henne för länge sen att jag skulle komma men har glömt/förträngt detta. Hon har nu ringt och tjatat om att "Du sa faktiskt att du skulle komma och hälsa på och eftersom du inte kommit tänkte jag att jag ringer". Detta ger en ju ganska kasst samvete. Men nu är det åtgärdat för denna gången....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0