Sommar i alla ära

Men det finns två saker (minst) som jag har svårt med när det gäller sommaren.
Det första är alla små kryp. Klarar inte av att ligga på gräsmatten och sola eller läsa en bok för krypena kommer och kryper på mig, äckligt som bara den! Det andra med dessa kryp är att jag klarar inte av att äta utomhus om de flyger runt mig vid maten. Blir äcklad och tappar matlusten snabbt som bara den. Också är man uppvuxen på landet.

Den andra saken handlar också om kryp, närmare bestämt myggor. Surrande irriterade djur som attackerar i flock där flertalet myggor vilseleder en medan typ 10 andra myggor attackerar och suger ur en allt blod en äger ungefär. Sluga jävlar! Sen kommer presenten efter blodsugningen. Röda bulor på benen som kliar så in i norden!

Men jag gillar sommarvärmen =)

Mitt barndomshem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0