Akutbesök

Detta med att gå upp innan kl 7 när man ska jobba natten är inte alltid bra. Oftast så kan jag sova någon/några timmar på eftermiddagen innan det är dags att dra sig. Idag trodde jag inte att jag skulle hinna. Var så lycklig när jag satt inne på akutrummet att jag i alla fall somnade en timme efter träningen på soffan.

När tvätten var upphängde, svetten bortduschad och solkrämen insmord satte jag mig i solen kanske en kvart innan sms kom att gubbens farmor satt på akuten och farfar låg hemma och kvar lika krasslig. Tyckte inte att det kändes rätt att låta tanten vara själv på sjukan medan gubben hade 2 "vakter" hemma hos sig. Lite bröstsmärtor och rejäl hosta hade hon drabbats av. Helt säker på att pacemakern gett upp.

Möttes dock av en relativt pigg tant som låg ute i korridoren. Då när inget rum fanns ledig började jag se min förberedande sömn flyga iväg. Men vid 15-tiden var vi hemma igen. Virusinfektion i luftvägarna. Trevlig doktorn (har aldrig sett han tidigare, men han jobba i Örebro i vanliga fall). När tanten berätta att gubben hennes va likadan hemma så skrev han ut dubbeldos med halvliter Mollipect. Nu ska gamlingarna bli friska =)

Jag har lyckas sova. Efter kl 17 slockande jag till slut och vaknade för en liten stund sedan när min älskling kom hem. Nu ska väl inte natten vara några problem. Brukar iofs inte vara det när det är sommar heller för den delen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0