Dan efter nyårsafton

Blev ganska tidig sänggång för fröken Gustafsson igår. Det var svårt att bara hålla ögna öppna fram till tolvslaget men jag lyckades. Satt inne en stund på kökssoffan och kollade på fyverkerierna innan jag sedan gick ut och kolla på dem där. Gött att det inte var så kallt på natten.
Men när klockan var halv ett orkade jag inte längre och intog sängläge. Låg och läste en stund och sedan tjöta med gubben innan jag slutligen somnade.
Nåt vin blev det inte. Tog en klunk ur en öl men det smaka inte alls så svärfar fick ärva den. Kanske va bra att jag höll mig undan alkoholhaltigt annars hade jag nog somnat innan tolvslaget. Börjar ju brås på min mor ;)

Idag var jag uppe vid 11-tiden. Suttit och glott på tvn och kollar runt på nätet. Nu har jag lyckats sätta mig själv i arbete också. Thomas syster Sara kommer ikväll och drar med sig sin moster och gubbe. Mostra har jag aldrig träffat tidigare. Hon bor i Gävle.

Hemmagjord pizza står på menyn bara att ge sig ut och handla ingredienser efter önskemål. Saras gubbe önskade kantareller frågan är bara om jag ska köpa i affären eller plocka upp de jag har i frysen. Äh han kanske inte får några helt enkelt. Bäst å checka läget i skafferiet också innan jag åker så jag vet vad vi har och vad som behöver handlas.

Hoppas alla får en fin nyårsdag. God fortsättning på 2011 allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0