Oväntat samtal

När sista ciabattaplåten plockades ur ugnen så ringde min far. Första frågan var om jag var ledig i helgen, när svaret blev nej fick jag kommentaren; "det var ju synd för du har besök där". Farmor är på visit på avdelningen.
Ont i bröstet. Åkte in och hälsade på tanten. Dock spelade en usk mig ett spratt så jag höll på att vända i dörren och åka hem. Möttes nämligen av en gul skylt med texten "SKÄRPT HYGIEN". Va fan var min tanke.

Försökte få prata med ansvariga sskn men usk ville prata med mig själv. Och hon sa att det är som det är. Jag fråga om tanten bajsade och spydde. Fick ja på båda frågorna och usk sa även att hon gjorde det så mycket att man beslutat att hon skulle fasta. Djup suck från mig. Usk leede stor och sa att hon drev med mig, att hon inte kunde låta bli. Båda skratt gott =)

Tanten mår väl. Och bättre omhändertagen kan man ju inte på sjukan än på min avd ;-) Hoppas de som tar hand om henne överlever också. Tanten är bra på att prata vill jag lova =) Gärna forcerat =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0