Tant Linda

Dagen idag på jobbet har jag gått inskolning för en "position" där man går under namnet socialtant. I detta fall har inte tant en negativ bemärkelse utan är mer positiv. Socialtanten har till uppgift att sköta kontakten mellan kommunerna och avdelning för de pat som är inneliggande. Kul att göra något annat. Man gör ju lite av detta när man jobbar som sjuksköterska också men inte alls i samma utsträckning.

Magen har börjat spöka lite igen nu de senaste dagarna. Har slarvat med medicinen ett tag. Vill verkligen inte att magen ska balla ur var och varannan dag som den gjorde ett tag så nu får jag ge mig på pillerburken igen och äta det regelbundet.

I dag ska jag försöka med ett tidigt sänggående. Sömnen spökar fortfarande (kanske är de som spelar magen ett spratt?). Ska upp tidigt imorgon igen. Då ska jag flyga solo som socialtant.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej kollega! Hoppas det går bra, le i telefonen så får man nästan alltid sin vilja fram //Socialtanten d.ä.

2011-03-29 @ 08:31:34
URL: http://fyratjejerifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0