Knäckt

Jag är en person som ytterst, ytterst sällan får feber. Vet inte när jag hade feber senast om jag ska vara ärlig.
När jag var liten och hade feber runt 37,8 var jag lika dödssjuk som min lillebror när han hade 40.
När jag hade streptokocker för trejde omgången i 9an vaknade jag med 40,2 i temp. Då låg jag orörlig i pappas säng till mormor hämtade mig och körde mig till farbror doktorn.

Nu har jag sedan i lördags i alla fall legat mellan 38-39 grader vilket innebär att jag är knäckt. För bara en liten stund sedan gjorde jag en kraftanstängning å ställde mig i duschen med 38,5 i temp. Inte bra!
Jag, en tjej på 25 år satt sedan och grina på toastolen i flera minuter och skandera med min hesa stämma "jag orkar inte va sjuk". Moget värre!

Feber+Linda=dålig kombo! Måtte febern försvinna tills imorgon.

Kommentarer
Postat av: Maria

Men lilla kraken! Drick lite varm, håll dig stinn med panodil OCH ipren och vila.

2011-03-07 @ 14:36:08
URL: http://fyratjejerifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0