Boende

Skickade in ansökan på en lägenhet för några veckor sedan. I lördags fick jag ett meddelande från ägare men frågan om vi fortfarande var intresserade, självklart svarade jag ja. Sen kom det inget mer sms. Men igår hade jag fått ett mejl där han tacka för intresse och meddelade att lägenheten var uthyrd. Märkligt att skicka ett sådan sms och sedan inget mera tycker jag.

Vi har också anmält intresse på en lägenhet som vi kollade på för ett år sedan och var nu ute för uthyrning igen. Denna lägenheten var vi kära i redan för ett år sedan men drog oss då ur pga för ostadig ekonomi. Tompa var då arbetslös. Så nu när jag upptäckte att den var ledig igen blev han helt lyrisk. Idag hade den flyttat från "intresseanmälan" till "erbjudande" på uthyrningssajten. Jag blev lite lyrisk. Men jag kollade via mobilen och kunde inte läsa ordentligt vad det stod. Tur att jag inte skicka sms till Tompa då. För när jag kollade lite senare igen och lyckades förstora texten stod det "inget erbjudande". Sååååå jäkla surt!

Bara att leta vidare, så jäkla drygt detta. Tycker inte vi har mycket krav men tydligen så måste man sänka dem ännu mera... Om vi har tur får Tompa va ledig på fredag så vi kan åka till banken och höra sig för om lån. Kan ju göra saken lite lättare förhoppningsvis.



Kommentarer
Postat av: Maria

Plötsligt händer det. Våra tre hus genom åren har bara blivit, lite hur som happ, och inte alldeles planerat alla gånger. Vem kunde ana att jag skulle bli kär i ett rivningsobjekt med pippi-rosa eternit tex?(sommarstuga med utedass) Och dessutom förmå Martin att renovera det? Sen sålde han det mot min vilja när vi flyttade till ett annat renoveringobjekt - tidsbrist hävdade han men lite hugger det i hjärtat än!

2011-03-17 @ 16:55:17
URL: http://fyratjejerifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0