Nyttigt

Arbetsdagen är avklarad sedan någon timme tillbaka. Min avlösare ville bli av med mig fort som attan idag, redan 1445 tröttnade han på mig och fråga om jag inte skulle gå hem. Va bara att tacka och ta emot det.

Väl hemma så snöra jag på mig gympadojorna (måste verkligen skaffa ett par nya - SKAVSÅR) och avverkade en promenix på 50 min. Gött som bara den men ont i fötterna...

När jag kom hem kollade jag läget på ansiktsboken. Blev lite smått chockad när jag kika runt där. Min mor har visst bytt efternamn. Hmm... de kunde hon väl ha berättat typ i förrgår på msn eller? Mycket märkligt tycker jag att man inte berättar en sådan sak... Hon skrev iofs att hon hade gjort i ordning alla papper som nu skulle lämnas in och resultatet skulle inväntas och nya idbrickor skulle införskaffas. Men jag trodde typ de va papper som man skulle fylla i för att få id-kort. Detta deklarerade hon på fejjan också.
Hur svårt kan det vara att bara berätta för sin dotter att man ska byta efternamn? Jag skiter väl iofs i om hon tar tillbaka sitt flicknamn men man kan väl ändå säga det eller? Tur att fejjan finns så man får reda på vad morsan håller på med...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0