Stolt

En kollega ringde för en stund sedan och fråga om jag kunde ta ett extra pass. Efter en stunds tvekan tackade jag ja. Efter detta har jag tänkt på detta och titta över mitt schema, tillslut fick jag nästan ångest och började gråta för jag tackade ja. Istället för att vara den där gamla Linda som biter ihop och sakta bryter ned sig själv från insidan ringde jag upp kollegan och sa som det var. Hon förstod mig och skulle lösa det på annat vis.
Det bästa är att jag inte ens har dåligt samvete vilket jag vanligtvis skulle haft under lång tid. Här med blir jag stolt över mig själv, att jag för en gång skull sätter mig själv i första rummet. Är jävligt dålig på detta.
Men en trött och totalt utsliten sjuksköterska vill inte jag bli omhändertagen om så jag ska inte utsätta andra för det heller.

Tog mig en tur till lägenheten i Kil förut för att se om det var någon på visningen. Blev nästan lite skadeglad inombords när det var kolsvart och ingen mäklare syndes till. För en liten stund sedan blev jag bittert medveten om att jag var där en timme förtidigt. Tror de har flyttat fram tiden en timme mot när jag kollade förra veckan men jag kanske bara fått "Alzheimers light" av allt jobbande.
Synd att svärfar inte åkte dit och rekade och fick sig en egen uppfattning som älskligen bett honom om. (Han visste dessutom om den rätta tiden)

Apropå svärfar så blir jag inte riktigt klok på han när vi pratar om lägenheten. Han fråga nyss om vi skulle slå till och jag svara att vi var osäkra och då verka han lite besviken och antydde att vi skulle göra det. När jag då berättar varför vi tycker det tar emot lite grann säger han "ja, man får ju tänka på att ni är de enda som tittat på den och varit intresserade och fundera på varför det är så". Känns som han sänder dubbla budskap. Någon som håller med???

En stor sten lätta från hjärtat idag. Känns skönt att ha fått pratat om saken med rätt person.

Kommentarer
Postat av: Maria

Tror du inte bara svärfar känner dubbelt?

Han vet att det är dax att knuffa sonen ur boet men blir samtidigt ett enmanshushåll på kuppen... Jag tror inte du ska lägga så stor vikt vad han säger ;)

Men om ni fortfarande är sugna på lägenheten - be om en visning till och ta med honom och några vänner för råd.

2011-01-26 @ 08:38:08
URL: http://fyratjejerifamiljen.blogg.se/
Postat av: K

Ta hand om dig Linda - du ställer alltid upp och jag vet att du sliter. Inte alltid värt det!! Även en Linda behöver vila... vis röst Stor kram, hoppas vi ses imorgon! <3

2011-01-27 @ 08:43:19
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0