Instängd

Så känner jag mig idag. Är så van att alltid kunna sätta mig i bilen och dra iväg om jag blir uttråkad här hemma. Vilket jag blir ganska ofta faktiskt. Idag är bilen utlånad till min kära pojkvän. När han kom hem i från jobbet i onsdags så slutade växlarna att fungera. Han körde fram för att backa in på gården men tji fick han, backen ville inte i och bilen flyttade sig inte. Bilen kommer inte kunna bli lagd förrän tidigast tisdag. Det innebär att jag får åka buss till och från jobbet. Vilken tur att det bara blir två arbetspass, om han nu lyckad få ihop den tills näst nästa vecka.
På söndag jobbar jag natt så du får han köra in mig så får jag leta buss på möran hem istället. På tisdag ska jag se om svärfar har tid och lust att skjutsa mig till jobbet. Annars måste jag åka jättetidigt...

Bara för att jag inte har bil idag så vill jag verkligen hitta på nåt. Typ åka till stan eller nåt liknande. Men jag har faktiskt saker att göra hemma också. Sängen och databordet blev inte flyttat igår. Gubben var lite handikappad eller vad man ska säga. Ont i höften, hälen, magen (denna ständiga magvärk) och huvudet, vilket resulterade i att han vägrade lämna sängen mer än nödvändigt i går. Alla har vi kassa dagar. 

Så idag ska jag skruva i sär sängen samt plocka alla grejer ut databordet. Mycket grejer har han där vill jag lova =).

Ska snart börja, måste bara bli lite mer motiverad =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0