Chockartat på fredagskvällen

Pratade med min mor igår kväll via msn. Plötsligt kläcker hon ur sig som ingenting "den syster har krockat"
Då blev man lätt nojig och sket i frågan om hur de går med lägenheten.

Syrran mådde i alla fall bra, frånsett lite nacksmärta som doktorn trodde var muskulärt. Hon hade suttit i baksätet. Hennes kompis som körde var mindre bra. Jättechockad och nacksmärtor. De hade blivit påkörda i sidan så förardörren blivit intryckt. Där tog deras mysiga tjejhelg slut, den skulle ha spenderats i Leksand. Som tur var hann de inte längre än till Filipstad innan detta hände.
Efter en tur via akuten var syrran ganska snabbt hemma igen.

När syrran och jag pratade senare på msn efter mamma gått och lagt sig brast det för lillsystra. Hon vågade inte sova, illamåendet och huvudvärken gjorde att hon va rädd för att det var hjärnskakning och där med livrädd för att somna. Vi gjorde i alla fall en deal. Jag skulle ringa och väcka henne kl 03 och sedan satte syrran upp lappar i huset så mamma skulle väcka henne vid 6-tiden imorse när hon gick till jobbet.

Syrran är vaknen nu igen och mår bra. Ont i ryggen är vad hon känner av idag. Nattsömnen har varit plågsam för henne, drömt konstant om att hon kört på andra människor.

Samtidigt som jag hörde vad som hänt bestämde jag mig för att åka och hälsa på i Degerfors idag. Måste bara få krama på lillsyrran. Så om en lite stund ska vi väl bege oss.
Ska överlämna syrrans fynd också. Jag lyckades få tag i en OnePiece till henne för ynka 198 kr! Fasen att den inte fanns i min storlek också eller i stället =P

Hoppas alla får en toppenlördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0