Svalt "stoltheten"

Jag är en person som har väldigt svårt för att ta upp telefonen och ringa till doktorn när jag mår dåligt. Jag är däremot jätteduktig på att hänvisa mina vänner och anhöriga till doktorn när de mår dåligt.

Men igår kväll var jag med om en sak som gjorde att jag till och med inte kunde vänta till idag utan ringde till 1177 för att få lite rådgivning. Min mage har krånglat i flera veckor och gjort ont. Igår fick jag dessutom "frossa" under 3 timmars tid. Dock ingen feber. Detta skrämde mig och jag börja tänka i banor kring blödande tarmar eller magsår.
De tyckte dock jag kunde vänta till idag med att ringa. Och trot eller ej jag lydde deras råd och nu har jag ringt.

Ska prova en "antifismedicin" och se om det blir bättre annars skulle jag höra av mig igen. Undrar hur många veckor jag kommer att dra på det i så fall....

Känner mig i alla fall bra idag, vilket jag gör alla förmiddagar i och för sig, så ikväll blir det jobb igen. Lite extra kosing ska inkasseras. Synd om kollegan som är sjukling. *krya på dig*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0