Skrämd

För någon timme sedan ringde det dolt nummer. Först tänkte jag inte svara men ångra mig och gjorde det ändå. Var en kollega på jobbet som sökte en annan kollega. Hon undra om jag visste vad hon kunde ha för sig då hon inte var på jobbet och hon och jag är vänner. Ringde upp kompisen från min telefon men hon svarade icke. Ringde tillbaka till jobbet. Tyckte detta va märkligt då kompisen igår sa att hon skulle jobba idag. Hon nämde det även tidigare i veckan. Jag begav mig av hem till henne och lovade att ringa tillbaka till jobbet.

Provade längs vägen att ringa kompisen igen, då tutade det upptaget till min lycka. Sen ringde hon upp mig. Hon hade visst somnat. Ingen fara på taket helt enkelt som tur var. Man blir ju lite orolig och fundersam när man inte får tag i folk. Satt och fundera i bilen om min älskling hade numret till hennes så han kunde försöka få tag på honom och fråga vart hon var. Men nu är hon tillreda på jobbet. Stackarn, aldrig kul att bli sen.

Nu är andra plåten med ciabatta inne i ugnen. Var faktiskt en väldigt smidig deg att jobba med. Ett enkelt recept som jag ska göra flera gånger om resultatet blir lyckat vill säga. Något gott orkade jag inte baka. Hann inte heller med tanke på utflykten under långjäsningen när jag letade försvunnen vän och kollega.

Snart kommer mig älskling hem. Helg betyder det =)
Längtar tills däckbytarsäsongen är över. Mitt älskling är som ett utsketet äppelmos, mår inget bra alls :-S
Blir så ledsen i hjärtat av att höra om all skit på hans jobb och hur cheferna ignorerar problemet och lovar förändring men ingen händer. Gubben min får verkligen lida... Även om jag bara hör en sida av storyn (har hört från hans andra kollegor med iofs) så ser man ju på min älsk va dåligt han faktiskt börjat må sedan de tvångflyttade honom.

Äsch, deppigt blev det på slutet. Nu är det helg. Solen ska skina. Jag ska ro om min goding.
Ska förtränga nästa vecka.....

Mån-jobba
Tis-jobba
Ons-LEDIG
Tors-jobba
Fre-jobba
Lör-jobba
Sön-jobba
Mån-jobba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0