Sjukhus

Man jobbar på sjukhuset och trivs som fisken i vattnet.
Men att vistas på andra sidan på sjukhuset är inte roligt någonstans!

Igår åkte älsklingens farfar in akut igen.
Denna gången med svårt att andas.
Jag och älsklingens syster var på stan när vi fick beskedet.
Söta S bröt ihop innan vi fick reda på varför han åkt in.
Kastade oss iväg till sjukhuset och letade reda på gubben.
När vi fick träffa han mådde han bra.
Var mycket bättre i andningen än när jag träffa honom förra veckan.
Bubblade inte som de gjort tidigare.
Min tanke var att han fått vätska på lungorna
men så var icke fallet.
Ingen lunginflammation heller men nån form av infektion finns i
gubbens kropp. Frågan är bara vad.
Men man misstänkte också en "propp" i lungan.
Lungemboli...

Igår blev den diagnostiserande röntgenundersökningen inställd och ska göras idag.
Om ett par timmar ska jag åka och hämta upp farmor
så hon får träffa gubben sin.
Och då vill jag få svar på vad som är fel.
Behandling för propp är i alla fall på börjad och
det känns gott.

Mindre bra va när farfar fick beskedet.
Han hade frågor men sköterskan gick så frågorna fick jag besvara.
Så tycker jag inte det ska vara.
Det var dessutom första gången på de nästan 3 timmar vi varit där
som vi överhuvudtaget sett en sköterska.
Och när vi kom hade farfar nästan precis kommit upp till
avdelningen.

Jaja vi får väl se till att få prata lite med sköterskan idag
och se hur planen ser ut för gubben.

Kvällspass för mig själv är det som gäller på sjukan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0