Imorgon?

Ytterligare en dag har spenderats tillsammans med morfar.
Jag kan inte påstå att vi har tråkigt tillsammans.
Vi pratar om det ena och det andra och har det trevligt.
Idag har vi väntat och väntat på samtalet från mormor där hon ska säga
"Nu kan ni komma och hämta mig"
Samtalet hade fortfarande inte kommit när klockan var 15.
Hennes undersökning var kl 10.
Jag tycker att man borde hört nåt då och börja ana oråd.
Ringde upp mormor som glatt berätta att hon fått träffa en ortoped
som trodde att det var en sena i armen som blivit sträckt och nu hamnat i fel läge.
Då trodde man ju det var klart att hämta hem tanten.
Sen berätta hon att avdelningsläkaren sagt att hon skulle höra sig
för om hon kunde skicka hem mormor eller inte och skulle återkomma.
Okej tänkte jag, de går ju hem vid 17-tiden så hon borde få besked snart
och vi avslutade samtalet.
Strax efter kl 17 ringer min mor mig och frågar om mormor hört av sig efter föregående samtal.
Jag svarar nekande.
Mamma berättar att mormor ringt och sagt ett städerska kommit
in och när de pratat har städerskan sagt att mormor inte får komma hem.
Då blixtra de i öga på fröken Gustafsson.
Ringde upp avdelningen för att prata med sköterskan.
Sköterskan va upptagen och ringde upp mig senare.
Innan hon ringde mormor och berätta att hon fått beskedet att hon var tvungen att stanna
för att undersöka hjärta imorgon.
De hade en svag misstanke om att hon gått infektion på klaffarna.
Djup suck...
Pratade senare med sköterskan som berätta att
man sett på röntgen att en del av hjärtat sett inflammerat ut.
Imorgon kl 11 ska ett TEE göras
efter det får vi domen.
Hemgång eller flera dagar ytterligare på sjukan??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0