Helgen kom och försvann lika fort.

Denna helgen kan man verkligen inte säga var långsam. Tidigt arbetspass på lördag, smet hem lite tidigare för att få lite sömn, mat (då jag totalt glömde bort att äta på jobbet) och göra klart det sista på klänningen.
Pizza köptes med hem då grabbarna inte heller ätit och var hungriga. Åt snabbt ut denna och slog mig ner framför tv en kort stund innan jag började sy. Då ringde kollegan E som jag å T skulle hämta på vägen till kalaset. Hon meddelade till min fasa att kalaset började 1730. Klockan var 1610 när hon ringde, klänning ofärdig, outsövd... Det kändes tungt just då. Men jag hann. Festen var jättelyckad! Hade jätte roligt!

Söndagen blev det sovmorgon. Vaknade vid 11-tiden. Fixade min i ordning sen va det kvällspasset på sjukan. Sen var den helgen till ända.

Idag har det varit en shopping dag. ÖB besöktes och hem handlades förnödenheter. Fick även med mig lite roliga julklappar. Sen en tur till Maxi där blev det en spontan veckohandling. Jäkligt gött att få det gjort med tanke på att man nu ska spendera tre kvällar på sjukan. Är alltid lite dålig på att ta för mig saker så där på förmiddagarna innan kvällsjobb.

Nu blir det sängen alldeles strax, fortsätta njuta va min bok en stund innan ögon slår ihop. Måste bara titta på 4an en stund till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0