Aldrig som man tänkt

Utövade lite övningar på WII plattan. Sen mitt i allt ringde telefonen och dagens planer ställdes på ändan.
Men man kan ju inte annat än att rycka ut när söta S ringer och bönar om hjälp i andra änden av telefonen.
Begav mig genast bort över och högg tag och hjälpte till. Var inget stort problem. Ett frotte lakan som skulle av resårmadrassen. Sen blev det en massa töl med henne innan jag hjälpte henne rensa och packa ned skafferiet.

Väl hemma blev det sallad med pasta och kyckling. Väldans gottit var det vill jag lova.

Sen ringde en lite söt S återigen och bad om hjälp. Hon hade satt upp gardiner i huset och behövde nåla upp dessa. Det är svårt utan nålar. Så jag och gubben min ryckte ut och åkte dit med nålar.
Helt plötsligt blev man satt på att sätta upp gardiner också och nåla upp dem. Kul att man kan hjälpa till med något i huset iaf. Att bära tunga möbler vill jag helst slippa. Vill inte skada ryggen igen. Hade varit skillnad om det var jag själv som skulle flytta. Men söta S har lovat att mig att jag ska slippa skada mig =)

Nu kom min älsk och anslöt till soffan med en sång =)
Snart blir det sängen med ett rykande färskt nr av hänt extra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0