Helgbakning

Gårdagen blev verkligen lugn. Gubben var inte tipptopp så den planerade turen in till stan ställdes in väldigt snabbt. Så förmiddagen gick ganska långsamt. Mycket tjat från min sida om vi inte skulle ta och åka in till akuten trots allt men han tvärvägrade. "Imorgon åker vi". Idag säger han dock att det är bättre så det blir ingen tur till akuten idag heller om läget inte förändras.

Men i alla fall. När kvällingen kom fick vi snabbesök av T´s syster och hennes gubbe. Fick inbjudan om att följa med hem till dem och hjälpa henne baka och tackade ja till detta. Kärleksmums och kokostoppar blev resultatet.
När jag kom hem igen vid halv 10 tiden så käkade vi lite mat och sen drog vi igång och bakade snickers.
I år "lyxade" vi till det hela genom att rippla chockladen Vintervit över det mörka chockladlagret. Såg ut som ett riktigt konstverk, men nu är det uppskärt i bitar så konstverket ser man inte längre =P

Idag har jag gjort en sats med marknadskarameller. Får se om det går hem här i huset annars sponsrar jag jobbet med dem. Måste nog spara lite till min älskade lillasyster annars blir hon nog arg på mig.

Nu väntar jag på att reprisen av "Så mycket bättre" ska börja. Missade det igår tyvärr. Så går de när man besöker folk som inte har tv, eller jo tv har de men de har inga kanaler =P


SNICKERS

Kommentarer
Postat av: Maria

Snygg kaka, nästan synd att skära sönder en sån!

2010-12-06 @ 12:39:36
URL: http://fyratjejerifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0