Dag 5 - Vad är kärlek

Kärlek kan vara så himla mycket och man kan ha kärlek till så olika saker så att beskriva vad kärlek är är väldigt svårt.

Kärlek i som att vara kär för mig är när det pirrar i magen och man blir varm i hela kroppen av att se, umgås eller bara tänka på personen men är kär i. Men det är klart när man har varit tillsammans med samma person i en bit över två år som jag har så känner man kanske inte det där pirret varje dag längre. Men det kommer fortfarande på besök ganska så ofta och man får sväva på sin rosa fluffmoln som fanns där precis i början.
Men kärlek innehåller mycket mer än bara pirret men det är det som jag tänker mest på när jag tänker på vad kärlek är när man talar om kärlek till den andra parten i en relation.

Men om man pratar om kärlek till sin mamma eller pappa så är det kanske mer respekten och tilliten som man har till dem som representerar kärleken då.

Detta va dåligt men kärlek är faktiskt väldigt svårt att definera, i alla fall i mitt tycke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0